hello...jkn melaka

Insiden ni buat aku tergelak sorang2 sepanjang aku keje sorang kat kaunter JKN minggu ni ....Kebetulan pak abu cuti panjang, so aku laa jadi penunggu tetap kaunter opis ni.. Dah naik pening aku, DAH NAIK MIUNG... sampai calling yang x berkaitan lain pun aku layan.... JOM LAYAN insiden...: Tut Tut.tutttt.................( ada mcm bunyi tepon x ..sekali mcm kentott pun ada..) Aku : JKN Melaka, Boleh saya bantu .... ( berhemahh tu...anak sapa tu ? ) Amoi : Hellou aaa ( cuba nak tiru cina tu cakap...)... Saya...ada anak laa...esok mahu itu sekolahh...budak baru sekolahh punyaaaa laa.. Aku : okey puan....dan apa masalahnyaa.... ( asal bab sekolah call kesihatan ni... ooooOOOo mungkin anak dia sakit kut ) Amoi : Aiyak banyak masalahhh...baju sekolah talak beli...ali ni balu dapat itu sulat mahu esok pigi itu olentasi budak peera sekolahh....... Aku : (aku yang masih blurrrr......) OoOOOoo..ooo....x pe... pakai seluar boleh kut .......( mula rasa pelik asal aku jawap soalan dia......gila bagang ko ila.....alamakk baru sedar amoi ni silap call jabatan ) Aku :....eh puan ...ni nak tanya pasal kesihatan atau sekolah , saya ni dari Jabbbbbb.......... aku belum abiss cakap ....dia sampuk Amoi : Alooo...anak talak sakit looooo...tanya itu pakaian esok peraaaa sekolahh itu olentasi... aku CUT cakap amoi. tu.. Aku : hello puan,...ini bukan jabatan pendidikan puann...ini jabatan KESIHATANN ( aku saje kuatkann voice bila tang Jabatan aku ) Amoi : HA! ( CUAK LA PLAK )....ayakk ....ini itu bukan sekolah YOK BIN kaaa....solyyyy...solyyy terus letak fhone....malu laa tu.... Hahaahhahahha......rasa nak tergolek aku ketawa....mcm orang giler pun ada...dahlah sorang buat keje dah terus jadi mental .....dah laa call banyak... p/s : adoii...staff2 JKNM x yah laaa buat call banyak2...kesian kat aku sorang2 buat keje kat depan ni.....

Comments

A.I said…
wakakakakaka..giler lawak wei! adoi..
ShArpRyZa said…
Sengal itu amoi daa..kelam jer..huahuahua
nadirah said…
ilang stress i baca post akak neh.
time kasih yea!!

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia