Topic Hangat Dahhh...

Topic T2M dah mula tersebar....Minta maaflah pada semua jika topic tu menjadi controversi pada korang semua yang membaca dan x lupa pada yang terasa. Bukan maksud aku nak menjatuhkan sesiapa cuma aku terpaksa luahkan apa yang aku rasa, nama pun blog aku kan so aku punya suka la nak tulis apa...
Dek kerana topic tu, ramai yang mula rasa
" eh aku ker?"
"siapa org kena kutuk tu?"
" Aku ke yang kena kutuk ?"
" Sial je mulut minah tu "
Malah x kurang juga yang tersedar akan kekurangan dan kendiri walaupun mereka bukan tergolong dalam senarai caci maki aku. Bagi aku segala apa yang aku tulis, segalanya realiti yang sepatut kita jadikan iktibar supaya lebih menghargai antara satu sama lain. Untuk apa nak cucuk sana sini, menyampai itu ini, akibatnya wujud satu permusuhan.
Kalau nak jadi penyampai, baik ko jadi penyampai berita BULETIN TV3, TV1 atau ASTRO ker ( itu utk si ati ). Telinga capang aku ni dah banyak kali dengar orang kutuk orang tapi mulut aku ni x bangsat sangat nak cerita balik pada orang, bagi aku semuanya x mendatangkan faedah, yang huru hara pun organisasi aku gak kan. Kita kerja sini nak lama, kalau kerana mulut orang ke 2 yang menyampai x pasal2 perkara kecik dah jadik besar.X baik la nak melaga2 kan orang, cukuplah hanya simpan dalam hati x perlu nak menangguk air yang keruh. X semestinya apa yang kita cerita tu boleh diterima oleh orang, ada yang bole take sbg positive dan ada yang x bole terima langsung, dan tu yang buat orang bermusuh hanya kerana mulut kita yang suka nak sampai cerita.
x kan org A ckp , org B dugong pun nak sampai citer , dah sah2 ko mmg buat org B marah. Kadang2 orang cakap itu mcm bergurau tapi bab2 tubuh badan ni mmg org sencetip.So x yah nak sampaikan kat org.
X kan orang A cakap orang B " tu belagak sialll tapi just pakai KANCIL jekkkk. cittt.."..itu pun nak sampai kan ke?..x nyer ko buat orang B begang ngan si A...well biasa la kan, kdg budak baru muka belagak tp sebenarnya okeyy jerr ( x kenal maka x cinta )
Ermm aku pun x paham kenapa semua ni jadi macam ni, maybe kita x kenal hati budi masing2 dan sepatutnya kita semua berkerjasama dlm satu pasukan. Kan best kala bertepuk bertampar sesama kita tanpa ada rasa prasangka buruk.
Hope lepas ni x ada lagi parasit yang wujud dalam organisasi ni, kalau rasa x puashati better ko cakap terus terang dan paling penting kalau nak cerita pun biarlah pada orang yang betul. Pada pendengar pulak x perlulah nak jadi baik hati nak bagi tahu apa orang lain nak luahkan. Cukuplah hanya ko yang tahu dan simpan je dalam hati...biasalahh x semua perkara org buat semuanya prefect. Aku pun sama gak selalu kutuk, maki PAK ABU aku tu...well biasalaa org dah tengah marah macam2 nak keluar citer.
Lastly...pada semua yang terasa dengan statement maki hamun aku..aku harap x perlu simpan dlm hati..tangan aku ni mmg x ada insurance..end aku always profesional dalam apa juga hubungan. Anggaplaa aku ni mmg mulut jahat ... dan aku x perlukan orang nak percaya aku ...yg penting sapa kawan dengan aku sure tahu sapa aku...
p/s: past its past... benda pun dah berlaku...perbaiki diri dan jadikan iktibar...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia