Talam dua Muka

Ada aku kisah? Tapi hal ni buat aku kisah ... bukan nyer aku nak busy body kan tapi hakikatnya aku rasa macam x beberapa berkenan dengan satu minah ni since aku dah terkena dengan dia. Actually dia ni ok sebenarnya dengan semua orang cuma ada satu perangai yang aku x berkenan dan kurang diketahui oleh orang sekeliling tentang perangai TALAM DUA MUKA dia tu.

Dulu pernah jadi pada aku, baru masuk keje kat sini, awal2 dia dah cakap dengan aku jangan rapat dengan orang ni, orang tu.... sebab budak tu begitu begini pot pet pot blah blah..( malas nak ckp lu org pikir la sendiri ). So masa tu zaman freshie laa sangat kan so, x tau lah sangat sapa baik, sapa buruk, sapa jahat sapa yang baik sangat.. Tapi aku ni sgtlahh bagang kan, sampai percaya bulat2 .....dan masa tu aku pikir gak, asal dia ni duk kutuk minah2 tu gila2 tapi hakikatnya dia punya baikkkk kawan dengan orang2 tu .Keluar makan sama keluar lepak sama tapi ko boleh kutuk gila babi okey...

Pernah juga aku fikir, kalau dia pernah kutuk kawan dia sendiri mesti dia akan kutuk aku satu hari nanti....betul x?...Tapi hakikatnya dia ni pandai cover diri, baikk ngan orang bagai pijak semut pun x mati2..

Tup tup Tup....pecah satu rahsia, kira da lama sikit aku kerja sini, rupanya dia pernah kutuk2 aku jugak. Siall pukimak punya betina, dasar mulut jahat, ....eEEEEEeee geram sial, ikutkan hati remaja aku ni ( kekekekk ) mahu sound tepat jer, tapi bila pikir satu organisasi mcm tersekat laa plak nafsu marah aku ni. So, jawapannya aku bersabar, walaupun aku tau ada mata2 sial yang pandang kerek pada aku.....SEPERTI YANG AKU KATAKAN x akan ada orang percaya yang dia ni suka melaga2kan orang sebab dia kalau nak kutuk pilih orang jugak dan lagi satu aku begang sangat ngan minah ni....dia ni kaki MELAGAKAN ORANG okeyy!!! pantang orang benci membenci mesti dia api2kan lagi tp orang je x tau..sebab dia batu api taraf profesional...

Ni lak satu kes yang baru aku dapat tau.....dia duk kutuk kawan2 aku yang kira baikk laa dengan aku. Dan yang paling pelik dia jugak baik sangat dengan budak2 ni...so, apa kess? ishkk...aku peliklaa minah sekor ni...apa nak jadik tah..Kalau ikutkan aku nak ajaa bagi tau diorang ( jadi batu api la plak ), tapi sekali lagi aku terbantut sebab fikir SATU OERGANISASI....kang gaduh2 pusing2 ko jumpa gak kan.. so abaikan.

Ok, aku x nak la kata aku ni baikkkkk sangatkan, dan aku rasa semua tau aku macam mana dari apa yang aku TALK2 dalam ni. Aku memang LASER okeyyyyyy, tp aku x laaa tahap sampai nak melagakan orang dan x usik pun orang. Kadang2 aku x cakap apa pun, orang cakap aku cakap macam2..macamm siall laa kann...Nak kata mulut aku laser tapi ada gak mulut lagi laser tp x plak yang kecik ati tapi semua sanggup pendam dalam hati atau jenis TAKUT HILANG KAWAN..pergi mampus laa org macam tu...Korang rela berkawan dengan orang yang suka menyakitkan hati dari HILANG PENDIRIAN DIRI...Serius talk aku nak tulis...Seumur hidup aku bestfriends aku hanya 4 orang, kawan seair mata, sesedih, segaduh, segembira, sekatil, sesusah dan segala2nya. Tapi korang ada pikir ke types of friends yang korang pikir... ???

Back tu minah Talam tadi, so now x ada orang nak sound dia sebab dia ni pandai cover cerita...silap2 hari bulan kalau ada orang tu serang minah ni takut plak ada yang tukang backup dia sebab dia tu kan PELAKON WANITA TERBAIKKKKKkk dan innocent katakannn...

Rasa siapa? aku malas nak cakap banyak...if telinga capang aku ni terdengar dia KUTUK aku mmg aku x TERagak2 nak maki hamun ..so time tu jangan sebut SHAZILA SARMIDE okeyyy..aku tau ramai kat opis ni x selesa dengan sikap aku, well...muka belagak, mulut jahat, laser lagi tapi hakikatnya hanya orang2 yang kenal aku akan lebih mengenali diri aku ...so aku x jaga hal orang kan, apasal orang sakitkan hati aku.

Arhhh..pedulikkan itu semua, yang penting ada orang sayang aku...ada family aku,anak2 aku, kawan2 aku, adik2 aku2...dan orang2 disekeliling yang menghargai hubungan persahabatan aku ...dan aku x perlu kawan yang tikam aku dari belakang...pergi mampusss koooo...

p/s: sapa yang terasa ? ko ? sapa suh terasa ? mesti ko ada kutuk2 aku kan...hanya aku je tau sapa yang aku maksudkan...tapi kalau ada yang tah u? AKU RASA BAIK X YAH NAK PIKIR....ni blog aku citer aku yang ko sibuk nak amik tau tu apahall...KECUALIIIIII ko lahhh orangnyerr...

Comments

nadirah said…
taknaK amik tau laaaa sBb bukan i orang nyeee... haahaha...
saBar ye kaK. biarlar ape pOn oWg naK kaTe. meReka yg Akan tAngGung nAnti. jaNji kite BahaGia k.
Unknown said…
tau x pe....baca p/s tu betul2....ni ada yg baca tp nk tanya jugak..tu mesti tergolong org yg pernah KUTUK2 aku..hahaahahah
Anonymous said…
org pun xtrase la..haha..sbb org xrapat sgt ngan akak kan..:)
nadiayan said…
mcm2 org mcm2 ragam kak iela... biarla pada org yg .... dh mmg nature dia mmg mcm tu.. sbr yek kak iela sayang........
Unknown said…
dahh cooll dahh lepas aku meroyan dalam blog ni..

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia