Korban, Menantu ,Lembu & Hadiah

Raya Korban dah lepass...cerita apa yerk yang nak citer...Oh ye..this year ibu mertua ku buat KORBAN sekor LEMBU untuk ketujuh2 anak2nya termasuk la pak anif. ( ngam2 je 7 kepala kan...pandai betul pak mertua dan mak mertua aku adjust ) So, memang agak sibuk lak jugak hari tu, dengan nak layan masak, nak layan LEMBU yg ditambat kat Semabok dan kenduri kendaranya. Perhh..penat gak dah rasa macam buat kenduri kahwin lak.
Aku rasa kalau kenduri kahwin mau parah gamaknya, tapi tah bila lak yerk kak ipar & adik2 ipar aku nak kahwin ni, dah bosan bebenor aku jadik menantu tunggal dalam keluarga ni. Kalau ada menantu lain leh gak aku sorok2 kan diri, x lah bila orang tanya .
" Sadiah , mana menantu ko ? " ( sapa lagi kan kalau x aku sebab aku je manantu sadiah )
if dah ada menantu lainn , soalan tu bertukar laa sikit
" Mana menantu ko Sadiah ? "
" Yang mana satu tuu, menantu aku 7 orang " ....fuhhh selamat aku dari perhatian orang ..ahaks
Memandangkan aku je menantu HANTU dalam keluarga Sadiah dan Arwah Abd Latif, kiranya semua la kenal menantu mak sorang ni, kadang2 orang kenal aku, aku boleh yerk x kenal orang yerk. Sebabnya keluarga Pak Anif cukup la besar yerk...kalau kahwin x jemput jiran tetangga pun x apa , kalau ada 10 khemah, sepuluh2 comfirm penuh dengan sanak saudara sepupu papat dier jer....So, kalau nak hafal segala bagai orang dan nama serta ko anak sapa , anak yg mana , belah mana , tang mana ...mmg aku x hafal okeyy ( IQ aku amat lemah untuk ingat nama orang )
So bila orang cakap ngan aku
" Ni kan menantu sadiah...ni mak cikkk tut blah blah blah...yg duduk blah blah ...adik bradik seatok belah mak ko blah blah..."
macam biasa aku, angguk2 geling2, senyum2 kambing plus kerut dahi 5 lapisan langit ketujuh ..
" OooooooOO Ye....hihihii kenal2 ..haa pernah2 jumpa " ( dalam hati tuhan je yang tahu...Wapucuuuuuuutau laaaaaa.... )
Inila akibatnya time kenduri kahwin sedara mara x datang, bila mak mertua ajak pi kenduri madang je sorok kan diri .......konon malu laa sangat kan...haaaa sekali amik ko....terkena soalan cepu emas...orang x kenal buat2 laa kenal yerkk..
Apa pun x boleh salahkan aku kan...sebab sepatutnya pak anif laaa yg bawak aku jumpa sedara mara dia..tp ada dia kisah, madang kenduri, madang kahwin time tu laaa pak anif aku sibuk outsation. So, macam mana tu? salah aku ke.....
Apa pun aku syukur dapat ibu mertua ku yang memahami, banyak cover line menantu dia ni. Yelaaa kann x kan dia nak burukkan aku kan..buruk kan aku seperti burukkan diri sendiri. Nanti orang cop x pandai jaga menantu...( padahal menantu dia yg hantu hahahaahah )..
Kadang2 aku gi pasar orang pandang mak pastu pandang aku....yg kenal tu siap tanya okey..." anak ke kak " ...Hellooo...cakap je laa ko x puashati asal muka mak lain muka anak lain...sememangnya muka aku lari dari tajuk dengan muka mak okeyy ... yelaa hidung aku KEMBANG hidung mak mertua aku MANCUNGG.............................( pinjam hidung boleh makk )
Cerita aku sudah makin mengarut....berbalik citer korbann tadi.
Oleh kerana camera aku rosakkk ( sedihhh bangat ) so, x ada la gambo kenangan , lauk kenangan di hari kenduri korban 7 beradik tu. perhhh teringat Asam pedas Daging Korban 7 beradik tu...bestt bangat...sapa masak...? off coz mak mak la masakkk...i likeee...
Adik ipar aku si ija ada amik video adegan korban lembu mereka tapi seperti biasa penyakit Malas mengatasi segalanya...mls lakk aku nak tanya mcm mana nak download okeyyy...
Oops satu lagi....pak anif cakap..lembu mereka baikkkkk sangat okeyy...siap serah diri untuk di korban...( yekeee dyy...mana ada lembu serah diri oii )...konon2 nak cakap la....BAIK macam dier....( ahakss...mmg baik pun kalau x , tak kan aku jadi bini ko pak anif ))
tapi kadang2 ko kejam gak ngan ku ....hahahahah Ni lusa birthday aku ni....KO buat bodoh jeee yerkk...jangan lupa bagi hadiahhhh...kalau x no services anymore.. ( ahaks boleh kerr )
uhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.........menci menci ....

p/s : perlu ke aku berharap.....hadiah dari dia....kalau dia bagi hadiah... agak2 hadiah apa yerk? kalau dia tanya nak apa ? aku jawap MUMMY nakkk CAMERA DIGITAL harga seribu lebih tu jeeeeee ...........jawapan dari PAK ANIF : replica boleh ? ..........

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia