Gaji Time!

Hureyyyyyyyyyyyyy.........gaji time...perhh menjenuh siut tunggu gaji bulan ni.........Sesak dah sampai hujung tanduk beb.....Pagi2 aku dah bayo segala hutang piutang..fUHHhhh lega tahap gaban siut..Rasa macam dah bertahun aku x bukak Maybank2u...Boleh yerk terlupa cara2 nak bayo billing...rasa cam bagang kan. Ahakks....Betapa buruk perangainya aku hari ni aku mentelaah ( betul ke eje ) breakfast aku belasah Nasi Goreng Ayam + Teh'O end Lunch Hour leh aku melantak Mc'Donald. Perhhh teringat kat chalif anak tercayang aku yang cukup gemar makan makanan x berkhasiat ni. "X perr yerk cayang...nanti weekend mummy bawak makan Mc'D..."
Paling aku serbasalah dan mengelabah bila dapat gaji adalahhhh........ NAFKAH UTK MAMA....perhh rasa x berkat duit gaji aku kalau x bagi kat mama. Memang dah tanggungjawap aku since aku kerja sampai la ni. Bagi aku sikit banyak aku bagi itu tanda ikhlas aku pada mama yang x jemu2 membesar dan melayan kerenah kurang ajar aku ni..ahahahahha...
Kalau ada rezeki banyak, teringin gak aku nak bagi IBU MERTUA ku, tapi apakan daya mak, menantumu x mampu..Insyallahh, aku janji, ada rezeki lebih of cos aku bagi kat IBU MERTUA ku..Pak Anif x bagi ke mak ? Ooooo...aku x pernah campur berapa banyak pak anif bagi pada mak dia, yang pasti aku x kisah berapa banyak dia nak bagi mak sebab itu adalah tanggungjawap dia, malah aku akan always ingatkan pak anif supaya bagi mak duit dan paling tidak pun beli lauk pauk untuk Mak....Well , laki aku ni very the busy ok, ni dah masuk 3 minggu dia touch n go jeee aku dan chalif , kadang2 aku yang jadi diari bergerak dia. Kesian anak aku si chalif..kurang kasih sayang...x per nak, daddy mu berjuang mencari rezeki.
Aku ni menantu yang x berapa solehah dan segala perkaranya memang aku blur dari bab MASAK, MELAYAN MERTUA, TACKLE MERTUA dan segala2nya memang aku x reti nak amik port..aku mmg x reti berpura2...yang pasti aku mmg sempoi dalam segala hal dan yang paling penting aku x HIPOKRIK okeyyy. Benda dan perkara yang aku x tahu , terang2 aku cakap x tau...aahhahhah ...
Apa pun aku kan teringin nak TAJA package UMRAH pada MAMA dan MAK, yelahhh biar besan bersama besan menunaikan Umrah sambil tinggalkan anak2 yang selalu buek mereka pening kepala...( aku la tu salah seorangnya )..Apa2 pun korang doa2 laa yerkk...semoga niat aku ni tercapai...Amin utk mama dan mak...
p/s: yahooo settle hutang settle semua...boleh bawak chalif shoppingggg...

Comments

Anonymous said…
bgus kak..org pun da setelkan smue utang smlm..skang kan smue d ujung jari..maybank2u..nafkah utk mumy dady pun da bg:)
Unknown said…
bagusss ..ko mmg anak yg solehaaa....

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia