Convo Cha

On dated 07/11/09, Tadika PPKK Seri Bijak Bistari merangkap tempat anak perempuan sulong belajar, adakan Majlis Convocation di Masjid Al-Azim, Melaka. Actually umur cha baru je 4 thn tapi dah aku hantarkan ke skool sebab dia lorat sangat nak skool. Ramai mengatakan hantar anak awal ke skool anak kita akan rasa bosan tapi hakikatnya pokok pangkalnya kita sebagai ibu bapa menjadi peranan dalam menentukan mana yang terbaik untuk anak. Setakat ni alhamdulilah , cha menunjukkan perkembangan yang positif walaupun ada ketikanya dia ada juga menunjukkan reaction bored to go to skool, selalunya kalau cha bosan aku dan pak anif la yang selalu memainkan peranan penting seperti bawa dia pergi kedai buku dan belikan buku yang dia minat, pergi jalan2 ( x semestinya pergi jauh2 at least pergi Dataran MBMB pun cha dah suka ) dan paling dia suka pergi swimming ( alahh aku selalu layan kolam plastic jer or berendam dalam besen kat toilet ) x semestinya kena spend duit utk semua tu kan yang pasti jangan ajar anak kita bermewah dan prinsip aku dan pak anif " BIAR MISKIN HARTA ASAL KAYA MAKAN " EAT ALL WHAT U CAN!!!. Budak2 ni macam kita gak yang bekerja, ada pasang surut mood, ada stress dan ada time blur..so aku praktikkan cara menangani stress tu dengan cara2 macam ni la dan aku terapkan pada anak aku. Cha ni spesis macam aku gak cepat bosan apabila buat satu perkara yg sama dalam satu masa,dan oleh kerana kami serupa so cara menyelesaipun ada sedikit serupa dan yang pasti 2 kali setahun pak anif akan bawa kami anak beranak holiday bersama. Alhamdulilah, since skool cha dah pandai macam2 cuma membaca belum nak beberapa bagus , iyerlahkan" why u espect bout that " aku dulu pun darjah satu baru tahu membaca. Now cha dah 3 bulan masuk kelas mengaji, so masa dia mmg pax la pagi tadika petang ke kelas mengaji dn fardu ain, mmg aku rasa macam terlalu muda untuk dia berdepan dengan masa yang terlalu padat tapi itulah yang terbaik aku lakukan untuk masa depan dia. Nak harapkan aku nak ajar mengaji setakat aku faham sendiri tu oklahh gakk...nak tolong ajar, alamakkk mana aku nak cekau tang tajwid2 tuuu...kekeke kantoii makkkk nyahhh... pak anif ?? aduhai dia kalau ajar bab cerita enjin basss berapa Cc lepass laaa...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia