Begang

Kejadian yang berkait2.....perasaan risau yg melampau,ingin buat yg terbaik, ingin menjaga hati yg tersayang tapi hakikatnya hati sendiri terluka. Sanggup melepaskan diri dari di HINA dengan sanggup menipu dan akhirnya perasan itu menjadi dendam dan mula memberontak dan akhirnya.....aku.. Part 1 On the Fhone : Casper : Tt duit babysitter chalif and ngaji serta abg wan driver...and blah blah duit bil itu ini blah blahh Aku : Ok dah buat end dah bayo.. 2nd part : selepas 2/3 hari On that day suppose to paid everything but i forgot to TT babysitter money. Sampai depan umah babysitter : Casper : Dah bagi duit mak awa and blah blah blahh Aku : dalam hati ( aduhh belum TT siut..mampus aku, apo den nak cakap ni yg den lupo ni, kalau ckp lupa for sure dia mengamuk cakap aku ni tak take note everything his said ) sambil buat2 mengelabah..." Aduhh dy, lupa laaa my kat opis busy blahh gitu gini x ada masa ..blah blahh..............esok je la my bayo.." aku tahu sepositive mana pun jawapan aku...sure dia akan bantai aku balik..so jadiknya macam ni.... Casper : dah dah..amik duit ni..apa u ingat..x peka langsung blah balh blahkata dah bayar ni kata lupa lak...mana satu betul u ni...blah blah...keje main2 laaa ( sambil hulur duit ) Aku : "( still muka maintain relex tapi hati ....kalau nak bagi tu bagi je laa kan, ni bising2 lakk..dah aku lupa..ingat aku ni apa? nak pikir keje kat opis, keje ko, anak2 kat umah, umah x berkemas dan segala bagai aku nak kena pikir dan satu lagi , x kan x leh tunggu esok kut nak bayar, bukan ke selalu bayar every 25hb ?...end apa hal ko mengelabah lak nak bayar awal2 ni... )" ITU DALAM HATI jerr ( tapi dalam hati aku masih menyimpan dendam okeyy...dan masih simpan perasaan begang ) part 3 Today oN THE fhone again ( dia dah kat penang ) Casper : My, lepas ni arif datang amik car key nak amik budak TM Aku : Okey... Dalam buat keje aku lupa pasal car key tu and terus menonong gi solat. Lepas beri salam baru aku ingat pasal amanat dia....bukak telekung pakai tudung sampai lupa nak pakai bedak....terus akuuu berlari masuk opis nak capai h/p takut beb dia atau arif call ( assal perlu takut?.....) but im lucky no missed call appear on my fhone....fuhhh selamat..tp begang gak sebab gara2 amanat dia aku sampai lupa nak berdoa dan berwirik ( rs kosong je solat aku td ).
After 1 hour call him back Aku : Dy, mana arif ? x datang pun ? Dah kul bape ni ? Lepas ni i nak balik ......nanti lambat amik kids. Casper : ( dengan suara yang tinggi ) Lorrrrrr!! itu pun nak kena i pikir ke? u kat sana u la call dia. asal u ego sangat x nak call dia tu....u nak kata org ego ...u pun sama...Apa? salah ke u nak call dan tanya bila dia nak amik kereta..ITU PUN X BOLEH NAK PIKIR!!! Aku mula naik hangin...telinga dah berapi...kalau nampak telinga aku ni kuar asap ....sure dah mcm citer teladan kanak2 yg TELINGA MONYET BERASAP yang TAMAK termakan cili yg disangkakan BUAH..... Aku : Hei! i ni tanya u baik2 dah kira cukup punya baik tau. at least i amik tau tanggungjawap i ...yg u tetiba nak melenting sebut pasal EGO ni apahal...Dengar sini..I dah naik pekak nak dengar mulut u membebel. Selama ni i diam2 diam2 , u dah mula naik lemakkk..u cakap apa pun i x bantah..apa? u ingat i ni adik2 u ke yg boleh u nak maki, nak membebel mcm budak2...i ni I*TE*I u tau. Respect la sikit ...Kadang2 depan family u pun u boleh nak jatuhkan air muka i....Apa? u ingat i ni x ada mak bapak ke? Dengar sini...i nak hidup dengan u sampai akhir hayat i....cuba jangan jadik i takut setiap kali nak dengar hujah u after i buat silap atau lupa apa yg patut i buat....sampai satu masa I TERPAKSA MENIPU ( rujuk pada part 1 n part 2 )..duit x bayar kata dah bayar.......sebab apa ? TAKUTTT dan malas nak dengar u bersuara... U tau apa effect pada i dari sikap i ni?.......dari TAKUT bertukar DENDAM dan terus JAUH HATI....bila dah JAUH HATI.....awak tahu maksud dia? SAYA TAWAR HATI!!! ( terus off fhone ) Fuhhh...lega aku dapat lepas....tu yg sebab nya sejak dua menjak ni aku macam sensetive sebabnya aku rasa banyak perkara aku x luahkan dan perasaan pendam jadi aku makin terseksa. After aku lepaskan segalanya.....baru aku dapat tarik nafas lega...aku akui dia yg terbaik untuk aku..dan aku sayang sangat dia, sebab sayang laa aku cuba nak selamatkan diri ni dari TAWAR HATI ...sebabnya...aku boleh amik satu keputusan yg drastik apabila aku banyak pendam.....Dari aku mogok diam, mogok lapar baik aku selesaikan secara lepaskan...Kadang2 ada baik kita diam tapi jangan terlalu memendam, ada baiknya aku luahkan apa yg aku rasa patut untuk selamatkan relationship ni. Reaction casper : after aku luahkann...a few minute dia call aku...terus dia ckp slow2 .... dan sungguh romantik sangat...rs mcm seronok sgt.. tp dia still x cakap SORRY okeyy...but aku tau dia akan pujuk aku punya bila balik nanti...sebab itulah cara dia...VERY THE GENTLEMAN...but...AKU JEEEEE X SABAR NAK DENGAR DIA CAKAP SORRYY...!!!! sungguh gediks aku ......apa pun aku berjaya selamatkan KASIH SAYANG aku pada dia, walaupun caranya ada agak KASAR... p/s : kerana sayang aku tegur, kerana sayang aku berubah...setiap pasangan ada cara masing2 nak luahkan pada pasangan....ada cakap slow2, guna org tengah, gaduh2 baling barang , nagis2 pastu sedu2 tahan marah, dan paling best....TEGUR ATAS KATIL...mesti settle punyaa..hahahahahahahah....( aku sangatlahh GATAL okeyy )

Comments

Mummy_Fuzz said…
Ila agak2 pak anif baca tak blog ni?apa reaksi dia ye?...
Unknown said…
dia pernah baca...tp tang entry ni x lagi...kalau dia baca sure dia gelak..sb wife dia dah pandai LEPAS GERAMM..ahaks

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia