Begang..

Asal aku begang, sememangnyer aku begang. Baru balik kursus Budaya Korparat, balik je opis dah macam2 citer aku dengar since aku x ada opis. Baru balik kursus ingat kan nak mula vision baru, budaya baru at last aku gak yang begang. Dah tau aku x ada pergi kursus, so mereka yang dipertanggungjawapkan sepatutnya kena amanah. Ni x, jenis yang pentingkan diri, pikir kepala sendiri jer..Aku x kisahlah, ko tu nak kuar makan berjam2 tapi pikirla sikit pada siapa ko pertanggujawapkan kerja tu dan ikhlas ke tidak org tu nak gantikan tempat ko. Ni x, sepanjang ko keluar dan sepanjang tu la x ada orang jaga kaunter tu dengan tepon berdering2. Haaa yelaaa belum ada yang buat complaint, nanti dah start complaint ko gak yang melenting x mengaku salah nak cakap ko je yang betul. Aku x nak la kan nak kurang ajar tapi aku rasa ko sepatutnya memberikan contoh terbaik pada staff baru seperti aku ni. Ko tu cakap punya berdekah2, nak complaint orang , nak tegur orang , tapi hakikatnya ko sendiri yang buat apa yang ko cakap. Aku kalau ko cuti aku akan komited sampai x kenal istilah minum pagi minum petang, if aku lapar aku makan je kat tempat aku tp ko bila disuruh buat mcm tu macam2 alasan ko bagi. Kalau ko rasa dah x ada orang nak tolong ko jagakan tempat ko x yah la sibuk2 nak kuar makan, duduk je la kat situ makan roti, pastu duk arahkan orang suh ganti tempat ko,kalau orang x nak ko suruh orang atasan cari orang nak jaga dan ko x boleh nak fikir ke yang semua staff jkn semua ada kerja masing2 sampai nak ko desak suh jaga tempat ko. Tu yang aku malas nak pergi kursus ke, cuti raya ke apa kebenda ke, iniiilahhhhhhhhhh mesti ada je orang complaint!...yang aku peliknya mereka complaint kat aku bukan nak terus sound kat dia. Aku faham kenapa korang malas nak besar2kan cerita sebab semua sedia maklum dengan perangai dia yang x pernah mengaku salah, dah lah tu selalu membantah, cakap dia je betul dan orang madang salah. Ni hari ni aku datang kerja aku x bercakap banyak dengan dia, malas aku nak layan lantak ko laa. yANG PASTI AKU RASA SATU HARI NI KALAU AKU DAH HILANG SABARR MAHU AKU MELETUP hilang tatasusila aku sebagai wanita...DAN kalau aku adukan pada bos sure bos2 semua x leh nak marah ko kan sebab ko tu antara yang senior..so dah mmg pentadbiran kerajaan yang muda menghormati yg tua tp kalau dah yang tua pun x reti nak respect org muda dan x reti nak komited pd kerja tu yang buat organisas huruhara. Agaknya patutlaa dulu orang kata agensi kerajaan paling buruk prestasi sebab masih ada jenis spesis macam ko ni laaaa....
p/s: korang yg baca jgn nak kata aku ni kurang ajar....ni luahan aku dan aku punya suka laa...kalau x suka blahh..

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia