Gamat aku..Shopping Baju Chalif

Aduhai, nak dijadikan cerita kelmarin aku keluar la gak pi shopping baju dua beradik ni. Kebetulan bulan ni aku balik 5.30ptg,so lepas waktu kerje terus aku ke Dataran Pahlawan. Kalau dipikir balik memang rugi aku shopping tanpa waktu sale ni. Banyak lost dari profit, kalau time sale rm500.00 boleh dapatberpasang2 baju chalif. Tapikan daya, this year pak anif malas nak gi shopping kat SOGO seperti tahun2 yang lepas. Pak Anif kata nak testing shopping melaka lak sebab pelik gak la kan ramai orang KL turun Melaka nak shopping bila tiba warga Melaka boleh menapak jauh pi KL utk shopping. Oleh kerana aku shopping time hari waktu kerja, so korang boleh bayangkan la Mahkota Parade punya la lengang gile sampai chalif buat parkson tu macam mak bapak dia yang punya. Korang boleh bayangkan anak2 aku berlari2, memekak, menjerit ( aku yg menjerit sebenarnya ) dan buat aksi baring2 lagi. Aku jangan cakap, suara dah naik perit asyik menjerit jer, mana taknyer time nak testing baju je aku kena carik mereka, bagi meringankan kudrat ni dari berjalan dan kebetulan parkson pun x ramai orang masa tu so aku main jerit jer...So, lintang pukang dorang dapatkan aku, yang pak anif tukang tengok2 kan mereka supaya x di kidnap orang ( kang x pasal2 aku meraung lak , dek anak aku hilang ). Ambil masa berjam2 gak lak aku memilih baju2 mereka sampai x perasan dah nak berbuka puasa. Tau2 Pak Anif sound direct jer : "yANG, tau la awk tu x pose sampai lupa org yg berpose ni " ..Aku tersengih2, tak hingat mak sampai lupa waktu nak berbuka. Kebetulan anak jantan aku si aliff merengek2 celah kaki pak anif mintak dibelikan "Donut" bukan donut yg 20sen / 50sen tau! X menahan nak Donut Big Apple. Tak pasal2 aku berjalan jauh cross the road pergi Carefour ( parkson dan carfour seberang jalan jalan besar ). Sampai Big Apple dia jadik tukang pilih apa dia nak, so dia yang nak kan so dia la pilih.Tengok masa tinggal 15minit nak berbuka, nak makan buffet pak anif cakap takut x sempat so, dia decided makan kat Food Court Dataran jer, lagi pun dia sorang je yang pose pun. Sedap gak Nasi Ayam kat situ ,anak2 aku hentam sorang sepinggan, seperti biasa aku tukang layan la dua beradik ni makan. Mana x pening aku di buatnyer, dah dpt sorang satu pinggan nasi ayam still bertekak lagi. Aku pun x paham apa spesis dua budak ni, kejup baik kejup bertekak. Lepas berbuka kami terus bergegas kat Parkson semula, sambung shopping nak habiskan budget yang di sediakan oleh Pak Anif ( rugi loooo x abiskan ..klau x abis dia simpan bank balik ). Pilih punya pilih sedar2 dah 9.30mlm, so diam x diam peruntukan rm500 berjaya dilenyapkan RM480.00 , asal x abiskan budget ? x tergamak aku nyah...at least dia dah ada budget utk anak2 dia dah cukup baik but cuma x bestnya selalu rm500 shopping SOGO leh dpt 4pasang seorang utk merka berdua, but kali ni hanya 2 pasang setengah jer ( 1/2 tu utk baju t-shirt basahan ).Tapi budget baju melayu dan kasut belum menyusul, Pak Anif cakap beli kat Al-Ikhsan jer, tunggu sale . ( bab kasut leh tunggu sale yerk )
Ni akibatnya shopping time x sale , but yang peliknya pak anif mcm x menyesal jer shopping, yang aku punya membebel pasal baju mahal, dia siap cakap " Relex sikit shopping x ada orang, penat pun kurang H1N1 pun x kena "...wahhh sajak ko pak anif, ko hingat h1n1 tu x ramai org x kene ke...Kalau dah nak kena , mesti kena punyalaaa...Orang Asli kat hutan tu pun dah ada yang mati dek kerana h1n1. ...Apa pun nextyear aku x nak shopping melaka sebab x banyak pilihan untuk baju anak2 aku ( x tau la korang kan ), klau kat sogo baju Oshkosh pun aku dpt murah, lagipun jenama baju budak kat sogo lagi byk pilihan. Selalu ada baju Hush Puppies utk cha but tahun ni jenama tu x ada sale kat melaka, so agak mahal sikit ( aku x mainla mahal2, dpt murah lagi murah aku nak beli ). Jenama fov utk anak2 aku " Oshkosh, MIKI, Padini dan Poney, but apa yang penting BELI TIME SALE okehhh....sure murah. Tahun ni x dapat aku gi bazar jln TAR sebab takut gak penularan virus H1N1 ni, elok2 raya anak2 aku x masuk ospital , nak jdk citer bole yerk raya ospital , dahlahh tu kena kurantin lak tu...x sanggup mak..nyahh..
Moralnya citer aku ni, jangan lah beli baju anak time x sale, aku ni bukan x nak beli baju anak aku awal2 tapi pak anif aku tu kalau leh dia nak temankan dan x bagi aku merayap dengan anak tanpa dia. ( dia tau anak dia baikkkkk sgt ). So, next year aku plan balik shopping di sogo bersama anak2, worth it dan sekali sekala bwk anak shopping jauh sikit baru rasa puas...Tahun ni abiskan duit utk anak dulu , baju aku dan pak anif x beli lagi sebab rasa macam nak anak2 raya dulu. Puasss hati tgk anak pakai lawa2 di pagi raya.
p/s : time ni masa anak2 bershopping. BAJU mak bapak x beli x per. asal anak aku beraya ...okeh macam tu..anyway aku rasa puas tgk anak2 beraya dengan berbaju baru.

Comments

ShArpRyZa said…
wahhh..meriah sungguh anak2 kak ila bershopping..

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia