eDISI : Balik Kampung

Nak kata balik kampung x gak sebab kampung yang dimaksudkan bukan lah kampung yang korang bayangkan. Mama aku duk Shah Alam umah batu so, kira kampung batu la kan. Hari jumaat lepas terawih kami gerak balik kampung dan 3 hari aku di sana bagi menghabiskan masa bermesra2 dengan mama dan adik2 aku yang dah lama aku x jengok2. Seronok aku dapat makan masakan mama yang telah lama aku x jamah. X banyak aktiviti yang dapat dilakukan sebab bulan pose, yang ada pun jalan2 di bazar ramadhan dan aktiviti shopping yang macam x shopping, maklum lah aku ni mmg x reti nak shopping orang ramai. So, x hairan la aku banyak shopping online jer. Paling seronok aku balik ni dapat jumpa bestfriend aku masa kolej dan paling kecewa sekali aku x dpt jumpa bestfriend masa sekolah menengah ( aie ) sebab boleh lak no dia x ada dalam hp aku, dan aku lak terlupa nak mintak kat dia walaupun hari2 aku online bersama. so, aie memang x ada rezeki hang. Mama aku blur je tengok aku bila aku cakap aku lupa nak add no hp kawan baik aku tu. Biasa la mama aku, siapa kawan dengan aku kena kawan dengan mama aku gak. Kiranya kalau sesiapa kawan dengan aku sure mereka kena kawan dengan family aku. ekekkekkke...maklumlah anak makk..Yang paling blur sekali, aku boleh yerk lupa bawak camera buruk aku. So, x ada lah kenangan yg boleh di snap....blur kan aku ?..Well, sapa kenal aku mmg tau la aku ni macam mana....Pak anif jangan cakap la..mmg hari2 tension dengan aku yag si pelupa ni. " Dan lah pelupa blur lak tu " ....eejjejejeej malang nasibmu pak anif dapat wife macam aku ni . Susah tul aku nak story mory kalau x amik gambar ni, macam x best lak. So nextime aku rasa mcm nak beli hp yang 100mp ( ada ke ? ) + zoom..x yah aku nak kehulu kehilir bwk camera usang aku tu yang buat aku asyik lupa ajerr...So, antara aktiviti kat umah mama :
Sabtu:
Tesco abis rm150.00+++
Uptown Shah Alam lenyap rm60.00+++
Ahad
Lepak ngan member dari lepas berbuka sampai 2am - anak2 mama dan adik2 jaga ( boleh mcm tu ke ?)
Makan,minyak ditaja oleh member2 aku yg mmg dah kaya raya dan berkerjaya ( tq beb )
Isnin
Terjah Bazar Ramadhan rm 45.00++++
Shopping pra-raya ( boleh ke mcm tu ) rm "0" satu pun x berkenan .
pak anif bg rm400.00 aku bagi dia balik rm400.00
alasan : aku mmg x reti shopping ramai pengikut dan ramai org sebab aku x suka org tunggu aku sebab aku kalau memilih 1 baju boleh aku membelek sampai 1jam ..so amacam leh x layan aku ?...jgn kata pak anif blur , mama aku pun tension temankan aku. so kesimpulannya beli lain kali. Hanya pak anif je yg sabar dengan aku..hhuhuhuuhhuhuu...
p/s: bulan pose ni byk na bazar, ada mahal ada murah .... so..selalunya bulan ramadhan ni x ada yg murah dooo....kuih sebijik 45sen ..klau dulu 3 siggit jerr..jgn berhabis duit kerana berbelanja raya sipa beli perabot baru la, tv lcd la, dan lain-lain lahhh , nanti bila dah abis raya pening nk bayo hutang pulak. nasibla aku ni bukan jenis update punya org. klau aku nak ikut semua org punya kehendak mmg boleh bankrup pak anif..but alhamdulilah setakat ni aku lagi berjimat dr dia. prinsip aku selagi boleh guna kita guna, da rasa mcm dah x leh guna bau la citer nak tukarke , beli baru ke atau hantar kedai repair ke.....so kiranya aku ni accountant tetap laki aku laa...

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia