Weekend Tanpa Pak Aniff

Kalau diikutkan dah banyak weekend Pak Anif selalu tinggalkan aku . Pak aniff bawa orang pergi Kelantan dari hari jumaat sampai ahad. Tapi kali ini ada sikit lain sikit sebab weekend kali ini aku mengemas rumah seorang bagi menyambut Ramadhan next week. Selalu pak anif akan bantu aku untuk mengelap tingkap, menjemur karpet, lap perabut, basuh bilik air, tukar cadar dan lain-lain aktiviti bagi menyambut ketibaan ramadhan yang mulia ini. Oleh kerana sebulan kita berpuasa, so sure lemah badan nak kemas rumah, dan sudah menjadi kegiatan tahunan kami. So tahun ini je aku kemas sorang2, si cha aku exsport kat rumah nek yang dan tinggal la aku dengan anak jantan aku si aliff ( the King of the sepah boy ). Kalau diikutkan si aliff lagi bersepah dari cha tapi nak buek cam no, si anak jantan aku ni memang susah nak bergerak tanpa aku..asyik menyelittt ajoo..So, weekend tu tak banyak sangat yang dapat kemas sebab macam2 benda aku nak buat. Semalam petang, jiran yang tolong buat langsir aku tu call cakap langsir dah siap dijahit. So oleh kerana BANK NEGERA aku keluar negeri so, aku tahan diri untuk ambil langsir tu, bukan aku x ada duit cuma aku rasa macam malas ajer nak pi bank tekan duit. ( boleh x gitu )....Sedap mata ku melihat rumah ku yang bersih tanpa habuk....Ingat lusa nak pasang langsir lak.Lepas ni, tinggal nak beli preparing baju raya jer...BAB2 umah dah settle. Walaupun aku duduk rumah berdua dengan aliff tapi aktiviti memasak aku tetap oNN..
Menu : Sabtu
Sayur bendi masak Kicap
aYAM GORENG kunyit ( untuk santapan ringan anak2 )
telur dadar ( fov chalif )
Menu : Ahad
Sayur Sup Bayam ( sup darah anak aku panggil )
Ikan pARANG goreng
Sambal petai ( yam yam ni fov ni )
telur goreng goyang ( fov chalif )
pls : simple jer but telur x leh lupa itu dua kanak2 mmg hantu telur ....anak bapak sama jerr..10biji telur untuk satu minggu...

Comments

nadirah said…
langsir raya ke kak? awal nak pasang? huhuhu.
semangat raya tol. i jugak tak brp semangat daaa...
Unknown said…
langsir raya x macam raya...sebab dah 2thn langsir yg ada x pernah turun2...rasa dah nak naik kecut dah....

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia