Nak Cat Warna Apa yerkk...

RMK pak anif this year nak making tembok batu teratak buruknya, merangkap pondok aku lah gak. Actually banyak plan pak anif for this year, salah satunya tembok umah, tv LCD , Renovate Bilik Air yang kononnya nak ada BathTab, renovate dapur merangkap ruang kedua aku dan deco bilik Chalif ala2 underwater world ( ceh poyo jer ). But akhirnya setelah ditapis-tapi hanya tembok aje yang sempat untuk direalisasi. Itu pun sebab jiran sebelah nak buat tembok, so alang2 bagus gak kalau budget tu dibahagi dua, so save sikit RMK pak anif. Bila dah buat ni dah siap tengah duk fikir warna apalak yang sesuai nak di cat kat tembok ni dan alang2 nak cat satu rumah sekali. So dari pagi tadi aku fikir2 warna apa yang sesuai di padankan untuk tembok hasil design aku. Jom kita layan gambar2 ni, kalau ada yang creative bab2 warna ni , leh bagi idea? Apapun aku suka Bali Konsep...so boleh imagine warna dia? Bunga orked laa...suka sgt tgk design ni..teringat arwah mak tok yg suka sgt pokok orked... Ni bahagian depan umah...
Penjuru tembok ..disebalik pokok2 hutan yang tunggu masa pak anif nak LUPUS kan..
Gambaran dari gate...ermmmmm.... " sapa nak kemas yerk " ----> pak aniff lerr
Ermm....interframe la plakk pak indon ni....apa2 pun tq pak sebab buat cantik2 yehh
Dah siap tinggal nak cat jer ...cat warna apa yaa?
Sudut tepi.... ok dakk? ermmm..balun jer laa....ni lah hasil dari lukisan ku akhirnya jadi Realiti...simple2 jeee..ini la termampu..
Nak buat sekali harung memang la budget x leh nak kejar, so setelah hampir 5thn aku duduk kat umah setinggan teres setingkat ni barulah aku buat renovate sikit. Aku x idamkan rumah banglo bertingkat2 , rumah besar2, cuma yang aku nak rumah SEMI-D kekekeek setingkat. Tapi jenis tu lum mampu lagi. Tapi kalau mampu pun aku rasa belum termimpi nak beli sebab aku suka dengan rumah yang aku duduk sekarang ni. Apa yang aku suka? sebab suasana, jiran tetangga dan dalaman rumah ini memang aku suka. walaupun rumah setingkat, ianya nampak luas dan tinggi. So, x hairan la sapa2 yang masuk rumah aku nampak besar dan lebar walaupun las 22x70 jer.. nak tau sebab apa besar? of coz sebab x ada barang atau perabut yang banyak dalam umah ni. Nak tau sebab apa x ada perabut? sebab anak2 aku sedang membesar, so x hairan la dalam rumah pun mereka main basikal selaju2nyaa , siap LAP lagi wa cakap sama lu.Apa pun alhamdulilah segala apa yang ada.

Comments

nadirah said…
hurrrmmm... guna tone kaler coklat pon cantik kak. hehehe...
ShArpRyZa said…
saya sokong cadangan nad tuh..coklat...atau monterrey...

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia