Hidangan LAZAT b4 Ramadhan

Acehh... macam best jer aku masak. Tapi telah diakui dan di cop sirim oleh pak anif and company ( chalif ). Kejadian masak ketam ni berlaku apabila pak anif telah beli ketam di pasar besar melaka pagi itu. Seperti biasa, aku balik rumah lepas sembahyang asar terus aku ke dapur untuk masak makan malam seisi keluarga, tengah nak basuh botol chalif nampak la plastik merah berisi ketam 4 ekor...dalam hati ini, sah dia nak aku masak KETAM BLACK PAPER recipe mcm kat umbai. So, tekak rasa nak makan sotong goreng tepung, teringat ari tu beli sotong masih tidak di masak2..SOTONG ADA, KETAM ADA, apa lagi yang x ada? Oooooo Sayur ( menu wajib kami anak beranak ). Aku bukak lagi PETIICE burok aku, rasa mcm nak roboh je peti ice aku ni, mana x nye..sehari aku rasa berpuluh2 kali si chalif membukak tutup petiice tu, yang pak anif lak rajin bebenor memenuhkannya. ( Macam2 ada ). So, apa kess ngan hidangan sepesial aku ni jom layan :
2 Budak Kecik yang asyik meratah Sotong Goreng Tepung ..
Aceh....Buruk tul wajah Pak Anif aku ni....suka dia dpt makan Ketam Masak Black Paper
Sayur Campur ala aku
Sotong Goreng Tepung ( gerenti rangup...kerrakk krukk anak aku makan )
p/s : gambar x beberapa nak clear..hal maklum la camera tua...dah bertahun daaa.....macam nak tukar baru tapi rasa macam sayang lak....( aku kan setia )

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia