Apo nak masak yerk ?......

Hari ni dah 5 hari berpose. Ermmm apa nak masak yerk ? letih sungguh bila pikir tang lauk pauk ni. Kalau beli kang madang je duit tu mengalir macam air, lagi2 bulan pose ni lagi byk guna duit.Patutnya lagi save duit sebab skip breakfast, lunch dan hi-tea ni lain lak....sikit2 leh "0" bila hujung bulan. Kebetulan memang aku x suka sangat makan makanan yang di beli kecuali kalau aku memang poyo2 nak sangat. Pose pertama ranap rm20 duit beli makan berbuka, hari kedua pun sama rm15 ..perhhhh pak anif dah geleng kepala.Total 2 hari sedekah kat bazar RM35 perhhhh...perbelanjaan lunch n breakfast aku seminggu. Lepas tu dah x ada dah aku pi pasar ramadhan tp x tau la lepas2 ni..well, posekan sebulan.........
Semalam goreng ikan cencaru cicah kuah asam, sayur kacang panjang masak lodeh tapi x rupa lodeh ( tahu, tempe x ada ) semata2 kentang dan soo hoom jee dan sambal petai. ( Fuhhhhhh perfume mulut aku ) . Bagai nak roboh aku sental gigi aku ni, risau esok segan nak bukak mulut ..keekkeekeke..
So ari ni nak masak apa? Alahai......sapa yang ada mak, bole lah mak masakkan ( tuju pd NAD ), aku bukan x ado omak tapi omak den jauhhhh...uhaaaaaaaaaa maaamaaaaaaaaa.... Masa ni bau la tau betapa susahnya jadik MAK ni. Kalau dulu x kahwin semua tersedia, main order je " ma nak makan ni , ma masak lauk ni, ma teringin la nak tu ini, ma asyik lauk ni je, dan ma ma ma and pa n ma. Haaaa..sekarang amik ko, semua ko kena buat dari kemas umah, basuh baju, lipat baju, masak dan semuanya la termasuk yang x ada dalam senarai aku ni. Kalau aku tau aku kena buat semua ni aduhaiii aku rasa sampai la ni aku x kahwin2 kut. The moral of my story morryy, janganlah kita menidakkan kerja mak kita, kalau dulu aku selalu cakap " mama duduk umah mana penat, lain la akak ni pagi sekolah ptg pun sekolah malam pun sekolah ( mengaji ) , sabtu pun sekolah ( tuisyen ) , org hari ahad je nak rehat " sedutan luahan kurang ajor aku pd mama aku. But! Now...aku menangissss siak bila aku tergamak cakap mcm tu pd mama aku dan kini baru aku tahu SUSAHnyaaa dah jadi EMAK ni.
So, apa nak masak ni ? Haaaaaaaa...aku ada beli cendawan 1/2 kilo, aku rasa nak buat kenduri cendawan goreng, sambil2 tu buat amal sikit, sedekah lah pada jiran2 aku ( padahal nak pulangkan pinggan dorang, mereka dah bg pinggan berisi x kan aku nak bg pinggan kosong kut ...agak2 laaa). Pak Anif lak volunteer masak daging black paper ( itu yg i suka tu ), so now aku dah ada 2 lauk ....kekkkekkekkek ....asal ? ....2 lauk x cukup ? ....cukup la tu , yg nak makannya aku laki bini...anak aku ratah cendawan sampai pengsan .....( kejam siak )
So, esok episod lain lak, tp soalan diatas mesti berguling2 dalam kepala ni. nak masak apa? nak makan apa? ...........ERmmmmmmmmmm..........nasib nasib ....begini la aku setiap kali bulan ramadhan,( bulan lain x plak mcm ni ...... mana x nya amik , lunch sekali dinner ( save beb)) dari x ada anak sekarang dah beranak pinak dah punnn x berubah gak...So apa lagi pak anif? X reti2 nak gajikan ORANG GAJI !!!!!............
p/s : actually pak anif x nak gajikan orang gaji...alasan dia " x boleh manja2 x leh geli2 " ishk ishkk tetiba 18sx...syhhhhhhhhhh..........

Comments

A.I said…
Aku plak mmg time keje ni beli jelah kat PARAM tu. Tp sejenis jelah lauknya. Sbb aku bukannye makan sangat pon masa buke tu. Banyak aku balun air je. bergelen2 kau tau! kihkih..laki aku pon x kasi aku masa ms buka. dia tau aku x larat. tp sahor aku masak la..tu pon simple2 je..huhuhu
Unknown said…
kekekekeekekkkkekeke.........betuah kak ai.dpt hubby mcm abg kaman....
nadirah said…
moral of d story...
meh dok dekat ketiak mak.
huhuhuhu~~~

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia