Tahniah kakak Ku

Lama juga x jengok blog ni gara2 kamera rosak since last month. So mcm x ada mood je nak story morry. Memang banyak cerita nak cerita tapi bila nak sign in blog je macam2 keje yang datang. Ermm..hari ni aku dapat berita sedih yang kak suzana ( pengkritik aku ) akan dinaikkan pangkat ke EO di Universiti Pertahanan Malaysia. Sedihh aku sebab dah x ada tukang pengkritik aku dan penasihat aku, mengalir kejup air mata aku ni bila dengar dia dapat tawaran tu, tp pada zahirnya aku brsyukur sebab dia berjaya mencapai matlmatnya setelah tamat DIPLOMA nyer dia Uitm secara Partime. Leps ni aku dah x ada kakak yg betul2 ikhlas menegur dan menasihatkan aku. Walaupun ramai x suka kak suzana di opis ni tp bg aku pd luarannya dia mmg seorang yang tegas dalam tugasnya dan kerjayanya. Apa yang dia lakukan adalah bersungguh2, kemas dan teratur, dlam pada masa yang sama dia tau pa yang dia buat. Aku bukan manusia yg suka menyampai apa orang nak kata pasal dia dan telinga aku ni mmg dah selalu sangat dgr org kata dia sebab MULUT dia tu laser sangat ( hahahhahaah ) mula2 aku pun blur gak nga dia, dah lah kerekkkk semacam rupanya dia ni OK jer cuma bab2 keje ni dia hangin dan teliti sangat.Kadang2 aku pun bosan ngan perangai dia but lama2 bau laa aku bole masuk dengan kerektor dia tu. Dia bukan shj kakak yang caring malah dia selalu bg semangat kat ak suruh terus finishkan degree aku ni. Lepas ni aku dah x ada kakak nak bantu aku check kan assignment aku ( BM aSSignment ) sebab aku ni ejaan dan pemahaman dalam BM mm hancur. Aku bkn nak kata aku ni bagus sgt in English sebenarnya hancur gak..cuma mmg aku ni mmg hancur bab2 bahasa ni. Lepas ni x aa la orang aku nak sakat dan bermanja, kalau ada kak suzana dia la tempat aku merempat nak gula2, nak milo, nak tu nak ni...( sEDIH SIUT ) Walaupun aku baru je rapat dengan dia tp aku rs dia kakak yg paling sempurna utk dijadikan kakak. ( Uhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku nagis ni ). Ishhh buat ap aku nagis, apa yg kak su dapat adalah masa depan dia da perkembanga career dia, dan aku bangga dia buktika yg dia seorang PT yang berkaliber walaupun ia bermula dr bawah. Pada kak su, jgn lupa ila tau bila dah kat sana dan lepas ila abis belajar ila berguru ngan akak utk kenaikkan pangkat yg lagi2 tinggi. Insyallahh ..Apa pun aku yakin aku akan berjaya setelah tgk kak su brjaya.......Semoga allah melimpakan rezeki aku untuk terus cemerlang dalam career aku di samping kebahagan bersama suami tercinta dan anak2 tercayang. Bagi aku merekalha penguat semangat aku!!..........

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia