Serba Salah

Ermm... susah gak aku klau hubby keluar outstation. This week aku kurang jumpa dia sb byk trip, maklumlah school holiday so ramai la yang nak sewa bus gi sana gi sini. Ni dia gi Langkawi pastu masuk Thailand. Ermmm... H1N1 ...risau gak. Hidup tanpa suami ni mmg susah lagi2 ada 2 kids ni. Ni kes babysitter aku nak kahwin kan anak lelakinya on this week starting 5hb - 7hb/06/09..so x kan aku nak bertindak pentingkan diri sendiri,jadi aku pun cutikan anak2 ku. Now masalah mertua kuu plak, memandangkan anak2 aku ni spesis lasak dan kuat sepah so rasa mcm worried lak sb umah mertua ku diketegori rumah yg kemas2 bersih2 .so klau dtg anak2 aku sure huru hara umah mertua ku. Aku bkn kata aku x nk hantar cuma korang pun tau la kita lebih fhm hati mak sendiri dr hati mertua. Aku tau mertua aku baik tp faham2 je la..orang tua ..selalu kurang sihat. Ni pun aku tgk mcm dah x larat , selalu sakit. Macam x sampai hatilak nk hantar. Pada mulanya aku plan nk hantar tadika cha je sekali ngan alif but suami aku risau aliff buat hal becos dia susah nk serasi dgn org baru. So nak atau x nak aku tanya la gak mertua aku.Aku ni bukan lah jenis manusia yg terlalu memikirkan apa yg org pikir psl aku. Aku risau klau aku hantar nanti org kata aku ni kejam mengkulikan mertua walaupun jauh disudut hati aku nak anggap begitu. Prinsip aku, selalu aku mampu aku x akan susahkan org , begitu jugak dalam kess ni. Suami aku lak seboleh nk suh mak dia jaga, yg aku lak pikir kesihatan mertua aku tu. Lagipun klau aku nk senangkan diri aku, dr dulu lagi aku dah suh mama aku jaga anak2 aku di Shah Alam kebetulan mama pun mmg nak sgt jaga cucu2 dia. But, aku kena pikir gak kesihatan , masa tua dan keselesaan mama aku dlm usia emas ini. Sepatutnya seorg ibu yg telah menjaga kita dr kecik hingga besar, x patut kita susahkan dia bila kita dah beranak pinak. Aku tgk skrg kebanyakkan org lebih berkira nk keluarkan duit utk bg mak dr bayar duit beratus utk bayar kat babysitter. AKU mmg x setuju klau kita dah beranak suh mak jaga anak. Alasan kalau mak jaga SAVE sikit, dan mak x kan nk charge harga tinggi utk jaga cucu sendiri. Wei! korang pikirlaa sendiri wei.Patutnya usia mas mak kita tu dia habiskan utk amal ibadat, pergi surau, berehat dan bercuti bukannya jaga cucu cucu...Aduhh x sampai hati aku Kadang org pikir dr bayar kat org beratus baik bg mak sendiri beratus ( jg anak bau bg lebih , x jg anak bg cukup2 je ). Zaman sekarang 1 anak adalah satu pelaburan yg besar perlu di korbankan , duit skrg x sama dgn value duit dulu. So yg aku ni 2 anak , kira byk jugak la perbelanjaan mereka, lagi dewasa lagi byk yg perlu kita sediakan untuk mereka. Bkn kata aku nk berkira tp itu lah hakikatnya. Pergorbanan itulah patut kita amik iktibar macam mana susahnya mak bapak kita nak besarkan kita sehingga kita betul2 jadi MANUSIA yg berguna. erMMM...renungkan lah

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia