Kasih Berubah

Genap seminggu aku mendengar keluhan hati seorang isteri yang teraniya oleh perbuatan suami. Rumah tangga terbina lebih 10tahun dan dikurniakan 4 org anak perempuan yg cantik dan comel tp di ranap kerana suami tidak setia yg mengharap cinta pertama zaman persekolahan. Buta kerana temui cinta yg x kesampaian kini mengharap cinta itu akan kembali hingga sanggup melukakan hati seorang isteri dan anak2 demi cinta yg belum tentu berakhir dgn kebahagian. Sedangkan dia x terpikir, kurnian dan kejayaan serta kekayaan yg diperolehi dari susah senang isteri dan anak2nya. Kini dia sikitpun x rs kesal tentang pilihannya dan kini dia mendesak utk terus memilih insan ke 2. Sebenarnya cerita ni semua adalah cerita pakcik aku. Dia yg aku maksudkan. Aku x sangka selama ni dialah fov uncle ku dalam keluarga dan semua sayang dan percaya padanya tp x sangka dia berubah sekelip mata sampai aku x kenal betul ke dia uncle aku. Sedih aku memandang anak2nya Rabiah, Ainul, Balqish dan Mia apa salah mereka sampai begitu sekali abg berubah hati. Sejak dia ada si lela ( nama betina tu , adalah JANDA anak 2 ) sikitpun dia x pandang anak2 dia mahupun beri nafkah zahir batin pd isterinya. Now, duduk serumah tapi tidur tidak sebilik, baju basuh sendiri , makan sendiri sampai x pedulikkan langsung anak2 dan isteri kat umah. Bila si isteri suruh ceraikan dia kata x nak..apa kess tu? Klau ada isteri tu x nak beri kesempurnaan padanya pd zahir dan batinnya x ke baik ko lepaskan dia. Tapi hati busuk uncle aku ni dia x nk lepaskan isterinya skrg sebab dia nak tunggu sampai isteri dia tu x laku baru dia nk lepaskan. Kira isteri atas nama je. Aku x faham la spesis jantan keparat mcm ni, jenis busuk hati dan penting kan diri sendiri. Depan adik beradik ckp lain tuduh dan buruk2 kan isteri ( kononnya isteri dia ada jantan lain berhubung melalui facebook ) sampai untie2 aku hampir percaya sgt la yg adik mereka ni teraniya oleh isteri padahal..disebaliknya dia yg mmg dah gatal dan gila nak kahwin dgn si lela. Tu lah lelaki bila dah x suka kita mcm2 dia nk kata dan macam2 nk buat cerita. Pada pendapat jika lelaki tu masih sayang pd isterinya dia x kan burukkan isterinya walaupun dia nak kahwin lain. Ni tidak habis diburukkan isterinya habis semua kisah lama diungkitnya , apa jenis JANTAN tu..ko dah x nak ko lepas je la dia dan dia pun dah mintak lepaskan tp ko HATI BUSUK ko nak simpan dia sampai dia x laku baru ko nk lepaskan. Klau nak kahwin lain tu kahwin je la, x perlula ko nak buat cerita yg bini ko ada scandal la, ada tu la, buat ni la..Saje nak wujudkan kontroversi. Supaya org kesian yg ko ni kononnya teraniaya padahal ko yg aniayai anak org. Dasar lelaki x kenal di untung, dulu masa zaman ko susah bini ko ni la yg sehidup semati ngan ko, jahit kain beribu2 helai utk suami berniaga last2 ko fitnah dia dan letakkan maruah dia dihujung tapak kaki ko je. Cubala kenang sikit apa yg isteri tu buat untuk ko pada waktu zaman susah ko. Sekarang bila ko dah sennag x kan setitik kasih sehelai sayang pun ko x sematkan dalam hati ko utk dia. Kini sedang menagih cinta lama ( 1st love ) sampai lupa pd cinta yg sepatut ko hargai. Tuhan tu maha kaya , maha mengetahui aku harap pd uncle aku tuhan akan bukak la pintu hatinya untuk menyayangi dan mencintai isteri dan anak2nya. Pada kak zizah..ko teruskan hidup dan jgn toleh pd cinta dan kasih yg x pasti, org tau akak mmg sayangkan abg tp hakikatnya org percaya hatinya dan cintanya pd kasih lain. Mungkin inilah jalan dan masanya untuk akak lakukan perkara yg x pernah akak lakukan dulu untuk akak lakukan sekrang. Cinta akak mmg ikhlas pdnya dan kini kita boleh lihat cinta siapa yg mudah tergugat.

Comments

ShArpRyZa said…
mybe dia kene buatan orang kot..ade gak kes yang mcm tuh..tanpa disedari..
Unknown said…
rasanya macam tu laa sebab tetiba je tau...

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia