Kes Parking Di Wisma

Al Kisah tersebut satu cerita yang telah terjadi pada aku semalam bersamaan 20/05/09 pukul 8.25am di belakang parking wisma persekutuan negeri melaka. Kejadian ini mmg aku x sangka akan berlaku setelah hampir 2 tahun lebih aku bekerja di wisma ni, baru semalam aku telah kurang ajar dengan salah seorang pengarah jabatan di wisma ni ( yeke pengarah ). Aku sebenarnya bukanlah seorang yang panas baran, suka maki2 atau nak kurang ajar x bertempat tapi mmg pantang hidup akula klau pagi2 buta ni orang nak sound direct atau nak hamun aku pasal hal2 kecik2 ni. ..( mmg suey tul la ).
Nak di jadikan cerita pada pagi tu hujan lebat + ribut telah berlaku di Bandar Melaka, so ramai la warga wisma yg naik motor akan bwk kereta masing2 yg menyebabkan parking yg minumum di wisma menjadi penuh dan padat. So jadilah kejadian block memblock kenderaan. Gitulah terjadi pada aku, setelah 2 kali bertawaf satu wisma dan keluar ke parking berbayar dan masuk balik wisma but still x ada parking. So, aku decided parking depan parking bebumbung ( mcm mana eja yerk ) yg di khas utk kenderaan jabatan & pengarah. Walaupun aku block kenderaan pengarah, aku x naikkan handbreak bagi memudahkan kenderaan dalam bumbung keluar masuk untuk parking dengan hanya menolak saja kereta aku. So lps dah parking tu aku pun keluar la kereta, tetiba nampak kereta pengarah aku but pengarah aku sempoi dia fhm dgn masalah parking yang kurang sejak akhir2 ni. ( siap sempat buat lawak dgn aku lagi " utk saman aku " ). So aku pun mempercepatkan perjalanan aku utk mengejar punch card sb aku masuk 8.30..( penat je sampai seawal 8pagi tp dpt parking lambat gak ). Sedang aku berjalan aku nampak kancil nak masuk parking pengarah jabatan belia dan sukan, so aku buat x tau je laa but tetiba dia panggil aku marah2 pd aku sb aku block parking2 pengarah dan menyusahkan kenderaan keluar masuk dan menyuruh aku alihkan kenderaan utk parking di tpt lain. Pd mulanya aku cool dan terangkan pd dia secara profesional dan katakan pdnya pukul 9am aku akan keluar but dia still ckp perkara yg sama, serta menyarankan aku parking berbayar di blkg wisma. Aku da mula hangin sb aku da terangkan depan blkg x ada parking, lagi aku terangkan lagi dia nk ckp . haaaaaaa...mula aku naik hangin terus aku maki dia ....nk tau mcm mana aku maki " Hei encik! saya tau la encik tu parking berbumbung yg saya parking x berbumbung, sy masuk pukul 8.30 tp dtg pukul 8.00, encik tgk pukul berapa saya dpt parking! ( SAMBIL TUNJUKKAN JAM AKU ...8.25am)...pukul 9am ni saya KELUARLAAA!! ( SAMBIL MENENGKING...terus aku blahhh ) ..geram aku. Orang nk cepat nk dengar bebel dia buat org jadi lambat.hawauu tul laa.Sesampai aku kat opis aku bad mood giler sampai opismate aku sedar akn perubahan aku sb muka aku merah padam menahankan kemarahan. Bila mereka tanya..aku pun apa lagi ceritalaa semuanya yg berlaku. sEMUA TERKEJUT AKU MENGAMUK SB MMG MEREKA X PERNAH TGK AKU mengamuk...kekeekekkkke ( aku mmg jrg marah klau aku marah...mmg hilang respect aku pd org yg aku marah ) lebih mengejutkan, yg aku maki tu adalah pengarah Jabatan Belia ( hhahahahahahahha ) .
Moral pd story aku ni :
Kita hendaklah bersikap betolak ansur & give n take each others. Klau nk tegur tu biarla berbahasa dan cuba terima permasalahan org. Bukan org sengaja nk buat masalah jika tiada masalah. Pada Pengarah Jabatan tu, harap2 pikir2 la masalah org lain.Parking kt wisma mmg x cukup, jgn krn awk ada parking lot awk sendiri , sampai x mau pikir mslh org lain. ( Itu pentingkan diri maknanya ) dan Klau org atas x jengok2 org bawah mana org atas nk tau masalah org bawah.
p/s: hAri ini aku senang dpt parking sb hari x hujan, so ramai pembawa moto bwk moto masing2....

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia