Happy Birthday Nur Ellysha

Selamat Hari Jadi Cacha yang ke 4 thn ...
Semalam birthday princess aku yg sulong. Sambutan x semeriah mana hanya kek 1/2 kilo ( ditaja oleh aku ) , Kfc ( ditaja oleh daddy )dan air Coke ( ditaja oleh mertuaku ). Pada mulanya x terpikir nak sambut sb on tuesday cha akan sambut dengan rakan tadikanya. Pada hari tersebut hubby aku taja perjalanan setadika anak aku ke Tmn Rama-rama dan mENARA tamingsari serta sambutan birthday party di KFC. Kira seumur hidup saja laa sambutan ni. Demi utk anak perempuan ku. Berbalik citer sambutan samalam, tetamu x seramai jemputan kahwin atau bersunat just 5-7 orang termasuk adik ipar serta sepupu aku serta kawan2 sepupu aku yang menyemakkan suasana, but ok laa meriahkan suasana. Diam x diam dah 4thn anak aku idup di dunia allah swt ni. macam x caya ajer aku dah ada anak dara yang petah berckp dan kuat complaint. Alhamdulilah spjg aku membesarkan dia, aku terhibur sgt dgn kenakalan dan kelasakkannya. Mmg x diduga anak perempuan ku ni lagi active dr lelaki, 8bulan sudah berjalan dan berckp ( pelat la tp fhm la gak ) 1 1/2 dia dah petah bercakap tanpa pelat langsung dan dalam pd usia itu dia dah pandia berdikari sebab semasa usia 6 bulan aku mengandungkan anak ke-2 ku ( active siut ). So she is very independent!.. Kalau dia nakal pasti aku pukul2 dia tp alhamdulilah segeram aku mencubit dan memukul dia, dia x pernah rengang dgn aku, maybe inilah penangan air susu ibu. Jangan korang x tau , aku berjaya menyusukan dia sampai umur 3 thn. Orang lain sampai 2thn tp dia menumpang sekali menyusu kalau aliff sdg menyusu. Kelakar pun ada, sorang kiri sorang kanan cuba korang bayangkan. Pada masa tempoh penyusuan itu aku perlu makan byk, untuk tampung susuan utk 2 org dan antibodi badan utk aku sekali. bEGITU HEBATNYA kuasa air susu ibu. Anak2 ku membesar bersama, jarak pun x jauh setahun sj bezanya, tp alhamdulilah mereka sgt rapat mlh kalau aku pukul kakak, abang lak marah aku, if klau aku marah abang, kakak dia lak marah aku..kelakar tul la...apa pun aku bangga bersama mereka. kini anak dara ku makin dewasa, byk lg rintangan yg perlu aku tempoh dlm menjaga dan membesarkanya. Bak kata org2 tua jaga anak perempuan x sama anak lelaki. Well, aku akui semua tu sb mama aku pun membesarkan 3 orang anak gadisnya dgn pelbagai ragam dan tingkahlaku kerana aku x ada adik lelaki kecuali 2 adik tiriku yang aku x beberapa rapat sb jarang2 jumpa, tah lah agaknya adik lelaki aku pun x kenal aku..( merepek lak )...sO AKU HARAP ANAK GADIS KU MEMBESAR dgn penuh kasih sayang, bijak pandai dan yg penting hope she will be ANAK SOLEHA....amin ya rabanna alamin

Comments

Popular posts from this blog

Cara betul pemakaian Desi Damayanti cv Tabita

Desi Damayanti Skincare Merosakkan katanya

Bonia oh Bonia